sobota, 10 czerwca 2017

    Dzisiejszy dzień był pracowity, dlatego że pomimo "wielu rzeczy do zrobienia" udało mi się wykonać przepis na pomadki. Od kilku dni zastanawiałam się z jakich składników mogłyby powstać. Na pierwszym miejscu była mąka kokosowa, którą kupiłam trzy miesiące temu nie miałam na nią pomysłu. Chciałam również użyć zmielonych nasion konopi indyjskiej, jednak udało mi się zakupić mąkę konopną.
Inspiracją do powstania pomadek było ciastko które zauważyłam pewnego dnia w zeszłym tygodniu na stacji benzynowej, kiedy przy kasie płaciłam za paliwo. Znajdowało się na najniższej półce, jednak od razu przykuło moją uwagę, przeznaczone dla sportowców czerpiących białko ze składników roślinnych. Prawdziwie energetyczne, jednak cenowo wychodziło zbyt drogo by kupować je codziennie, więc zdecydowałam się na to by wykonać coś co przypominałoby je w smaku i działaniu choć trochę.
     Podaję przepis i mam nadzieję, że zasmakuje komuś tak jak mnie.

                     Pomadki z mąką kokosową i konopną oblane czekoladą mleczną



Składniki:
1 szklanka mąki kokosowej ekologicznej
1/2 szklanki mąki konopnej
2 łyżki nasion chia
5 łyżek oleju kokosowego w pokojowej temperaturze
1 łyżka nasion konopi indyjskiej
5 łyżek wiórek kokosowych
1 łyżka syropu daktylowego

Składniki wymieszać tak żeby masa była lepiąca by można było z niej formować. Formę wysypać mąką kokosową. Formować owalne pomadki nabierając masę na łyżeczkę. Z podanej ilości składników wyszło 28 pomadek. Posypać je mąką kokosową. Przykryć folią przezroczystą. Włożyć do lodówki.

125g czekolady mlecznej ze stevią
1 łyżeczka syropu z daktyli
1 łyżeczka oleju kokosowego

Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej, dodać łyżeczkę syropu z daktyli i łyżeczkę oleju kokosowego. Po roztopieniu wyjąć z kąpieli i poczekać aż ostygnie.
Roztopioną czekoladę nabierać na łyżeczkę i polewać pomadki równomiernie i stopniowo, tak by się nie rozlewała na boki, w razie potrzeby wygładzić delikatnie dolną stroną łyżeczki. Włożyć do lodówki i pozostawić do momentu aż czekolada stwardnieje.
Po tym czasie pomadki są gotowe do spożycia, przechowywać je w lodówce, dlatego, że czekolada roztapia się pod wpływem ciepła dosyć szybko.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz